A Waldorf pedagógia alapjai
Ez a pedagógiai felfogás a gyermekek számára igyekszik megteremteni azokat a feltételeket, amelyek az érzelmi biztonságot és a szellemi szabadságot biztosítják.
Nagy hagyományokkal rendelkező, gyermekközpontú pedagógia, amelynek célja, hogy szorongásmentes légkörben, szabad döntésekre képes, önállóan cselekvő embereket neveljen, akik ki tudják bontakoztatni magukkal hozott képességeiket a maguk és a világ javára.
Ez a pedagógiai felfogás a gyermekek számára igyekszik megteremteni azokat a feltételeket, amelyek az érzelmi biztonságot és a szellemi szabadságot biztosítják.
Nagy hagyományokkal rendelkező, gyermekközpontú pedagógia, amelynek célja, hogy szorongásmentes légkörben, szabad döntésekre képes, önállóan cselekvő embereket neveljen, akik ki tudják bontakoztatni magukkal hozott képességeiket a maguk és a világ javára.
Rudolf Steiner az emberközpontú
nevelés művészetét kívánta megvalósítani ennek az irányzatnak a
létrehozatalával. Szerinte az oktatásnak, így az óvodának és az
iskolának is a szabad szellemi élet követelményeinek megfelelően,
politikai és gazdasági kényszertől mentesen kell működnie.
A Waldorf-intézményeket világszerte a
szülők igénye hívja életre, megegyezően az Emberi Jogok Egyetemes
Nyilatkozatával és az Európa Parlament határozatában megfogalmazott
alapelvekkel.
Idézetek Rudolf Steinertől:
"Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet és a bölcset utánozó lénnyé lehessen."